۱۳۹۴ خرداد ۲۸, پنجشنبه

کافه نادری

کافه نادری یکی از قدیمی ترین کافه های تهران است که در خیابان جمهوری فعلی یا نادری سابق قرار دارد و در بالای آن هتل نادری قرار گرفته است. این کافه در سال 1306 به دست شخصی ارمنی به نام خاچیک مادیکیانس تاسیس شد و در سالهای گذشته پاتوق روشنفکران، شاعران و نویسندگان معروفی همچون صادق هدایت، جلال آل احمد، احمد فردید، سیمین دانشور و نیمایوشیج بوده است و شاید همین علت شهرت این کافه است.
کافه نادری مدعی است که برای اولین بار غذاهایی چون بیفتک و بیف استروگانوف و همین طور نوشیدنی هایی مثل کافه گلاسه، قهوه ترک و قهوه فرانسه را به مردم عرضه کرده است.

در قدیم در حیاط پشتی کافه نادری هر شب مراسم رقص برپا بوده و دود سیگار و ... ، حیاطی که تقریبا 3 دهه است که در آن بسته شده است.
اگر شما هم به کافه گردی علاقه دارید پیشنهاد میکنیم حتما سری به کافه نادری بزنید و از فضای قدیمی و گرم این کافه لذت ببرید. در کافه ناری گارسون های ارمنی پیر از شما پذیرایی خواهند کرد چیزی که کمتر امروزه در کافه ها کافی شاپ های لوکس امروزی می بینید. کافه نادری دارای دو الن مجزاست یکی برای چای و قهوه و دسر و در سالن دیگر غذا سرو می شود. ظرقیت کافه نادری حدود 140 نفر ست. مورد قابل توجه دیگر در این کافه قیمت مناسب قهوه است.
این هم عکسی از کافه نادری با میز و صندلی های چوبی و قدیمی
کافه نادری
 

آدرس و شماره تلفن کافه نادری:

خیابان جمهوری، ضلغ شرقی پل حافظ، نرسیده به چهار راه استانبول، پلاک 524
تلفن ها : 66720791 - 66701872 - 66708610
ساعت کار از 10 صبح تا 11 شب

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر