۱۳۹۴ خرداد ۲۹, جمعه

سرانه مصرف قهوه در جهان

ایالات متحده با مصرف سرانه بیش از 4 کیلوگرم قهوه در حال حاضر بزرگترین بازار قهوه به شمار می رود این در حالی است که سرانه مصرف قهوه در اروپا 5 کیلوگرم است.
سرانه مصرف قهوه در اروپا از حدود 10 کیلوگرم  در سال از کشورهای اسکاندیناوی ، فنلاند ، نروژ، ایسلند، دانمارک و سوئد  شروع شده و پس از آن به حدود 3 کیلوگرم در انگلستان و کشورهای شرق اروپا می رسد.
در مقالات گذشته در رابطه با کشورهای تولید کننده قهوه صحبت کردیم و اگر به خاطر داشته باشید از برزیل به عنوان بزرگترین تولید کننده قهوه جهان نام بردیم .سرانه مصرف قهوه در برزیل حدود 5 کیلوگرم است که این مقدار در بین 60 کشور تولیدکننده قهوه فوق العاده بالاست. برزیل با تولید 2.4 میلیون تن قهوه در سال یک سوم قهوه جهان را تولید می کند.
مصرف قهوه

مصرف قهوه در دنیا

بر اساس آمارهای منتشر شده میزان متوسط مصرف قهوه در دنیا 1.3 کیلوگرم به ازای هر نفر در سال است. همچنین سرانه مصر قهوه برای هر ایرانی به طور متوسط 100 گرم قهوه است.
با مطالعه مطالب بالا حتما دریافتید که قهوه علاوه بر یک نوشیدنی محبوب دارای بازار تجارت جهانی است به طوری که طبق آار سازمان جهانی قهوه ( ICO) سرمایه اختصاص داده شده به قهوه در سال 2011 نزدیک به 24 میلیارد دلار بوده است و این برابر تولید ناخالص داخلی در کشور نفت خیز عمان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر