۱۳۹۴ خرداد ۳۰, شنبه

کاپوچینو

کاپوچینو را می توان یکی از لذیذترین قهوه های دنیا و نوشیدنی های اصیل ایتالیایی نام برد.
به گفته ویکی پدیا نام کاپوچینو را از کلمه کاپوچین که نام فرقه ای از راهبان کاتولیک است که کلاه سیاهی بر سر می گذارند برداشتند. ایتالیایی‌ها کف شیر و قهوهٔ پاشیده شده روی آن را شبیه راهبان کاپوچینو می‌دانند.
پایه این نوشیدنی اسپرسو است  همراه با شیر داغ و برای روی آن به  کف شیر نیاز داریم که  برای تهیه آن نیاز به یک دستگاه اسپرسو ساز داریم تا شیر کف کرده روی قهوه به ما بدهد.
کاپوچینو را اغلب در فنجان چینی سرو می کنند و میزان استفاده از شکر سلیقه ای است همچنین برای تزئین روی آن می توان از خامه، پودر کاکائو یا قهوه استفاده کرد.
 

کاپوچینو سنتی

برای تهیه یک کاپوچینوی اصیل نیاز به دستگاه اسپرسو دارید تا بتواند علاوه بر قهوه اسپرسو به شما کف شیر را بدهد. نسبتی که برای یک کاپوچینو سنتی در اروپا و قهوه خانه های ایالات متحده استفاده می کنند حدود 150-180 میلی لیتر اسپرسو و فوم شیر است.
کاپوچینو

کاپوچینو امروزی:

امروزه دیگر برای تهیه کاپوچینو از فوم زیاد استفاده نمی کنند. و از نقشه های هنری که با شیر ساخته می شوند برای تزئین روی فوم شیر استفاده می شود و کاپوچینو را در فنجان چینی سرو می کنند.
کاپوچینو

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو :

200 میلی لیتر شیر چرب
1/2 قاشق شکر
قهوه یا اسپرسو دم کرده

طرز تهیه کاپوچینو :

ابتدا باید شیر سرد را با شکر مخلوط کرده و آن را گرم کرد تا جوش بیاید. سپس آن را از روی حرارت برداشته و با همزن خوب به یک طرف هم می زنیم تا خوب کف کندو
سپس قهوه را دم می کنیم ( می توان از قهوه اسپرسو یا قهوه ترک استفاده کرد) ، یک فنجان چینی را که معمولا اندازه آن 150-180 میلی می باشد. قهوه را به اندازه 1/3 فنجان می ریزیم و با قاشق شیر گرم راتا 2/3 داخل فنجان می ریزیم و سپس کف شیر را روی آن میریزم.
میتونید فیلم تهیه کاپوچینو رو هم ببینید :

نوش جان - قهوه 29

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر